Hrek : Imolban jn a Ferrari javtcsomagja |
Imolban jn a Ferrari javtcsomagja
origo.hu 2006.03.31. 21:55
A Scuderia Ferrari vezetsge megerstette, komoly fejlesztsekkel kszlnek a hrom ht mlva megrendezsre kerl hazai versenykre, s a San Marinoi Nagydjon bemutatsra kerl j csomagjukkal hatalmas rohamot indtanak rivlisaik ellen.
Ugyan a 248 F1 a szezonnyitn bizonytotta, hogy lpst tud tartani legnagyobb ellenfeleivel, a Ferrari stratgit vltoztat s egy minden eddiginl agresszvebb fejlesztsi programba kezd, melynek eredmnyt Imolban mr a nagykznsg is meglthatja.
Br a javtcsomag pontos rszleteit mg nem jelentettk be, gy tudni, hogy a Ferrari egy teljesen j aerodinamikai csomaggal, mdostott felfggesztsekkel, s tdolgozott motorral erst a kvetkez versenyekre.
Az olaszok technikai igazgatja, Ross Brawn pnteken felfedte a Ferrari terveit Melbourne-ben. A szakember elmondsa szerint a csapat a jv hten Vallelungban kezdi meg az egyes elemek tesztelst, mg az azt kvet hten Barcelonban mutatja be a teljes javtcsomagot.
„Egy igen jl felptett fejlesztsi programot alkottunk meg, melynek els llomsa Imola lesz” – magyarzta Brawn. „gy gondolom, hogy mind a mechanika, mind az aerodinamika terletn komoly elrelpst fogunk tudni elrni.”
„Tbb jfajta felfggesztsrendszert fogunk kiprblni az elkvetkezend tesztjeink sorn. Bztunk benne, hogy mr az elmlt hten Fioranoban megkezdhetjk ezen elemek fejlesztst, m a rossz idjrs miatt erre nem volt lehetsgnk. Most azt tervezzk, hogy a jv hten Vallelungban, aztn pedig Barcelonban fogjuk kiprblni ezeket az elemeket.”
„Egy halom mechanikai fejleszts van a lthatron, s azt kell mondjam, az aerodinamikai osztly fergeteges munkt vgez az idei vben. Tbb aerodinamikai jdonsgot mutatunk majd be Imolban, s gy tudom, hogy a tovbbi versenyekre is kszlnek mr a fejlesztsek.”
Brawn magabiztos, hogy gumiszlltjuknak, a Bridgestone-nak is sikerl majd fejldst elrnie, klnsen gy, hogy az idei esztendben mr a Toyota s a Williams istllk ltal begyjttt adatokra is tmaszkodhatnak a fejlesztsek sorn.
„Az abroncsok kulcsfontossgak” – mondta. „A tbbi partnercsapat odaad munkjnak ksznheten sokkal jobban haladnak a fejlesztsek, mint korbban.”
A Ferrari gyenge pontja jelenleg a motor, ugyanis az olaszok bevallottk, mg mindig nem sikerlt teljes egszben tljutniuk a dugattyproblmn, mely miatt az els versenyt kveten mindkt piltjuk autjban motort kellett cserlnik.
Ez azonban azt is jelenti egyben, hogy egszen addig nem tudjk tovbbfejleszteni erforrsaikat, mg meg nem oldjk a megbzhatsgi problmkat.
„A motorproblmk egy kicsit htrltatjk a motorfejlesztsi rszlegnket” – ismerte el Brawn. „Mr vannak jtsok, azonban mg nem oldjuk meg teljes egszben a problmkat, addig nem is lmodhatunk arrl, hogy tovbbfejleszthetjk a V8-as erforrst.”
A szakember azt is elmondta, hogy br folyamatosan vizsgljk a motorokat, egyelre mg nem kaptak tiszta kpet arrl, mi okozhatja a dugatty meghibsodst.
Brawn elrulta, a motor nyolc dugattyja kzl ht tkletesen mkdik, m az egyikkel nincsenek kibklve – gy mg az utols gyenglkedsnek okt meg nem talljk, a komolyabb fejlesztsekre nem kerlhet sor.
|