Hrek : A csapatok eltrlnk a pnteki edzseket |
A csapatok eltrlnk a pnteki edzseket
origo.hu 2006.03.31. 21:52
A Forma-1-es csapatok vezeti felszltottk a sport irnyt testlett, hogy gondoljk t a pnteki szabadedzsekre vonatkoz jelenlegi szablyokat, miutn az Ausztrl Nagydj pnteki edzsein is a tesztpiltk rtk el a legjobb eredmnyeket.
A vilgbajnoki cm birtokosa, Fernando Alonso ugyan nem szakadt meg, mgis csak az tdik helyre tudta behozni R26-os versenyautjt, mg a Ferrari htszeres vilgbajnoka, Michael Schumacher a hatodik helyen landolt, mikzben a tbbi lmen az abroncsok s a motorok kmlse rdekben szinte csak krbeautzott nhnyszor a plyn.
Jenson Button rte el a versenypiltk kzl a legjobb eredmnyt, m mg is majdnem ngy tizeddel maradt el az len befut mrkatrstl, a Honda Racing tesztversenyzjtl, Anthony Davidsontl.
Az elmlt kt versenyen mr tapasztalhattuk, hogy az sszes csapat ilyen vatosan kezeli a pnteki edzseket, ugyanis mindenkinek az a clja, hogy a vasrnapi versenyen egy minl jobban megkmlt autval llhasson rajthoz.
Az j szablyok rtelmben ugyanis a pnteki idk semmilyen befolyssal nincsenek a szombati hivatalos idmr edzs vgkimenetelre, ahol ugyanazokkal az abroncsokkal s motorokkal kell indulniuk a versenyzknek, melyekkel a vasrnapi futamon rajthoz kvnnak llni.
A Renault fmrnke, Pat Symonds gy gondolja, a versenyhtvgket nyugodtan kt naposs is lehetne nyilvntani, ugyanis annak semmi rtelme nincsen, hogy a csapatok a pnteki edzseken, erejkn alul teljestsenek.
„Meg kellene vizsglnunk a helyzetet, s fel kellene tenni magunknak a krdst, hogy vajon valban szksgnk van-e a pnteki napokra?” – mutatott r a problmra a szakember. „n szemly szerint amellett vagyok, hogy cskkentsk le kt naposra a versenyhtvgket, s a pnteket egyfajta tesztnapnak hasznljuk.”
„gy gondolom, hogy csak azrt, mert korbban is hrom naposak voltak a htvgk, nem felttlenl kell ehhez ragaszkodnunk. vekbe telt az is, mg rjttnk, teljesen felesleges a kt idmr edzs. Most is el kellene gondolkoznunk ezen a helyzeten.”
A Williams technikai igazgatja, Sam Michael gy gondolja, nem lenne gond a pnteki szabadedzsekkel, ha a csapatoknak engedlyeznk azt, hogy a trningeken a tartalk motorokat hasznlhassk, melyekkel hatrok nlkl autzhatnnak.
„Tesztnapp lehetne nyilvntani a pnteket, mikor kt, egyenknt ktrs trning kerlne megrendezsre. Az sem lenne rossz megolds, ha egy tartalk motorral lehetne teljesteni a szabadedzseket, majd pedig pntek este visszakerlne a versenymotor az autba” – vlekedett Michael.
A Honda gyvezetje, Nick Fry viszont gy gondolja, hogy teljes egszben el kellene trlni a pnteki edzseket, s ahelyett a rajongknak lehetsget kellene biztostani arra, hogy bepillantst nyerhessenek a csapatok letbe: tallkozhassanak a versenyzkkel, s kzelebbrl is szemgyre vehessk az autkat.
„A csapatok gyis a helysznen vannak mr pnteken, gy nem lenne rossz, ha a rsztvevket kzelebb hoznnk a rajongkhoz” – mondta. „gy gondolom, mindenki azon van, hogy tbb legyen a versenyzs, s kevesebb legyen a tesztels, m az olyan esemnyekre is szksg van, ahol a szurkolk bepillantst nyerhetnek a csapatok letbe.”
|